Директор Державного підприємства «Інфоресурс», яке є адміністратором Єдиної державної електронної бази з питань освіти, через яку відбувається реєстрація електронних кабінетів вступників Оксана Бєлік розповідає про помилки, яких необхідно уникнути абітурієнтам під час подачі вступних документів в електронному вигляді.
1. Вступники намагаються реєструвати кабінет на неіснуючу або заборонену в Україні адресу електронної пошти.
Окрім прямих заборон mail.ru, yandex.ru та інших, блокуються ресурси bk.ru, mail.ua, yandex.ua. Також через неуважність вступники можуть плутати літери або цифри в адресі своєї скриньки.
Тому, по-перше, будьте максимально уважні під час заповнення форми, а, по-друге, використовуйте для реєстрації пошту, точно дозволену в Україні, наприклад ukr.net, i.ua, gmail.
2. Ще одна поширена ситуація – коли в шкільному атестаті та сертифікаті ЗНО не співпадають дані вступника: ПІБ та/або дата народження тощо.
Якщо в документах є такі розбіжності, то створити електронний кабінет неможливо. Тобто вступнику варто заздалегідь порівняти дані у сертифікаті та атестаті. У разі виявлення розбіжностей (помилок), одразу зверніться: якщо в атестаті – до школи, якщо в сертифікаті ЗНО – до відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти.
3. Якщо ви маєте пільги (спеціальні умови) для вступу, то скористатись ними можна тільки у разі подачі документів в паперовій формі. У такому разі непотрібно реєструвати електронний кабінет, звертайтесь до приймальної комісії вишу. Подані через електронний кабінет заяви не розглядаються для вступу за пільгами.
Більше про це є в наказі МОН № 1378 від 13.10.2017 року «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань прийому на навчання до закладів вищої освіти».
4. У системі електронного вступу існують вимоги до формату та розміру фото і сканкопій документів, які завантажують вступники. Будь ласка, перед завантаженням переконайтеся, що документи збережені в форматах JPG (JPEG, PNG), максимальний розмір кожного файлу – до 1 Мб.
5. Щодо сільського коефіцієнта. Цього року він діє лише для вступників, які зареєстровані в селах не менше 2 років до подання заяв про вступ та які в рік вступу здобули повну загальну середню освіту в школах на території сіл. Цей коефіцієнт не поширюється на селища міського типу.
На сьогодні у системі ЄДЕБО відсутня можливість видалення/редагування довідки про реєстрацію у сільській місцевості. Тобто, перед її завантаженням вступнику треба переконатися, що вона відповідає встановленому зразку (Додаток №13 до постанови від 2 березня 2016 р. № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/file/text/44/f454477n307.doc). Після подання першої заяви інформацію в кабінеті змінити неможливо, тому переконайтеся у її коректності до подання заяви.
6. Особливо уважним також варто бути під час вибору конкурсної пропозиції та встановленні пріоритетності заявам для вступу на бюджетні місця. Адже як було зазначено у попередньому пункті, після подання першої заяви нічого змінити неможливо. Пам’ятайте, що на бюджет можливо подати не більше як 7 заяв на максимум 4 спеціальності. Кількість заяв, яку можна подати на навчання за контрактом, не обмежується. |